در انتظار یار
مهدوی

ستاره درخشان هدایت

(مسابقه جشنواره ماه منیر)

دل نوشته ای با امام مهدی(عج)

ستاره درخشان هدایت

 

شرمنده ام  ؛ شرمگین ام ؛  روسیاهم !

چه بسیار لحظه ها که بی یاد تو سپری کردم

و چه بسیار ثانیه ها

وچه بسیار دقیقه ها

وچه بسیار ساعت ها ....!

و اکنون که راهی نمانده است تا پایان را

چه پشیمانم ؛ و چه تهی

و چه کوله ی سنگینی است بر پشتم از گناه ؛

گناه بی تو بودن ،  خالی از یاد تو بودن ،

تهی از عشق تو بودن ، 

که این ها همه یعنی  : نبودن  !

و اکنون شرم می کُشد مرا ؛ که هیچ ندارم از حاصل عمر ،

تا شایسته ی تقدیم به تو باشد و در حد گوشه ی ناچیزی از جبران محبت تو ؛

ای ستاره ی درخشان هدایت !

تویی که مهربان ترینی برای من  ...

پس نور هدایتت را از من دریغ منما که من سخت محتاجم ....

من چه دارم ؟؟!!!!

نه دعایی که از عمق جانم خوانده باشم !

نه سرشکی که از سوز فراقت ریخته باشم !

نه زخمی که از درد عشقت داشته باشم !

نه دلی که با یاد تو پیوند زده باشم !

اما چشم به راه تو و هدایتت دوخته ام !

شرم زده ام آقا !

آمده ام تا دل را ، همه و همه ی دل را ، تقدیم تو کنم !

مگو که دیر شده است ......

مپرس که تا به حال کجا بوده ام .....

مخواه که بیش از این آب شوم از حرارتِ خجلتِ خود ......

پس نگو  ؛ نپرس ؛ نخواه ......

که به خدا رسم مهربانی تو چنین نبوده است 

و برای همین است که اکنون که آسمان نردیک تر از همیشه است ؛ طمع کرده ام بر مهر بی کران تو ،

به یقین ، حجم عظیم مهربانی ات ، هر محتاج محبتی را به طمع خواهد انداخت .

 پس ای ستاره ی درخشان هدایت !

رهایم مکن و نور هدایتت را بر من بتابان ....

مرا به خود وامگذار که محتاج توام؛

بینوای گدای توام و .......

ای امام مهربانم ای صاحب الزمان !

 

 

 

 

[ سه شنبه هجدهم تیر 1392 ] [ 18:7 ] [ ] [ بدون نظر ]

امام مهدی ستاره درخشان هدایت

 

( مسابقه جشنواره ماه منیر)

امام مهدی احیاگرو هدایت گری بزرگ

 

امام مهدی علیه السلام اندوخته خداوند برای احیاگری و حیات بخشی، هدایت گری و نورافشانی، رشد و بالندگی و تکامل و تعالی است. کار او کیمیاگری است ؛ چون انسان ها را از صورت حیوانی خارج می کند و به سیرت انسانی و الهی باز می گرداند. او فطرت های خاموش را با نور بصیرت و هدایت روش می سازد و دل های قسی و مرده را با روح اخلاق و تربیت ، احیا می کند. او کار نیمه تمام همه پیامبران و صالحان را در تکمیل مکارم اخلاقی، برپا داشت قسط و عدالت، گسترش ایمان و معنویت و نجات انسان از مرگ جاهلی به پایان می رساند و کاری می کند کارستان...او همه را زنده و احیا می کند و نور طراوت ، سرزندگی و حیات معنوی و اخلاقی را به جهان می افشاند ، زندگی واقعی و انسانی ، فقط در سایه وجود امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قابل دسترسی است.

1-     احیای جامعه مرده

«خداوند [زمین] را به دست قائم زنده و احیا می گرداند؛ بعد از آنکه زمین با کفر ساکنانش مرده باشد» (فَیُحْیِیهَا اللَّهُ بِالْقَائِم‏)(1) و «خداوند [به وسیله او] تمامی چیزهایی که پیش تر فاسد شده اند، اصلاح می کند».

2-     احیای دل و عقل

«چون قائم قیام کند، دستش را بر سر بندگان می گذارد و عقول آنها را متمرکز ساخته و اخلاقشان را به کمال می رساند»(2) و «شیوه پیامبر خدا را در پیش می گیرد و شما را از کوری ، کری و گنگی [باطنی] نجات می دهد»(3)  «قلعه های گمراهی و دل های قفل شده و بسته را باز می کند». (یَفْتَحُ حُصُونَ الضَّلَالَةِ وَ قُلُوباً غُفْلا)(4)

امام زمان


 

 

3-     احیای مکارم اخلاقی

«او این امت را پس از آنکه فاسد (تباه) شده اند، اصلاح می کند» (یُصْلِحَ أُمَّةً بَعْدَ فَسَادِهَا)(5) و «شر از بین می رود و خیر باقی می ماند».«زنا و شراب خواری و ربا ریشه کن می شود . مردم به عبادت و دستورات شرع روی می آورند . عمرها دراز و امانت ها برگردانده می شوند».(6).

4-     احیای آموز های دینی

 «مهدی بر طبق شیوه رسول خدا رفتار می کند و آنچه از نشانه های گذشته  باشد، از میان می برد، همان گونه که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نشانه های جاهلیت را از بین برد. پس از ریشه کن ساختن بدعت ها، اسلام را از نو پیاده می کند» (یَهْدِمُ مَا كَانَ قَبْلَهُ كَمَا هَدَمَ رَسُولُ اللَّهِ  صلی الله علیه و آله و سلم أَمْرَ الْجَاهِلِیَّةِ وَ یَسْتَأْنِفُ الْإِسْلَامَ جَدِیداً)(7) «امر خداوند را برتری می دهد و دین الهی را ظاهر می سازد» (فَیُعْلِی أَمْرَ اللَّهِ وَ یُظْهِرُ دِیْنَ اللَّه‏)(8).

5-     احیای کتاب و سنت

«هنگامی که قائم خروج کند، امر تازه، کتاب تازه، رویش تازه و داوری تازه به خود آورد... »(9). «به خدا سوگند!؛ گویی او را در میان رکن و مقام با چشم خود می بینم که از مردم برای امری تازه ، و حکومت آسمانی تازه بیعت می گیرد.(10)

6-     احیای جهان ظلمانی

«چون قائم قیام کند، زمین به نور پروردگارش روشن می گردد و مردم همگی بی نیاز می شوند»(11) و «زمین را از عدل ، قسط، نور و برهان آکنده می سازد»(12) «خداوند به دست او، [انسان ها را] از نابودی و تباهی نجات می دهد و به وسیله او از ضلالت و گمراهی [به راه راست] هدایت می کند»(13).

 

7-     احیای بندگی و عبودیت

... «دل های بندگان را پر از عبادت می کند و عدلش فراگیر می شود»(14) و ...« هنگامی که قائم ما قیام کند، جز خدای تبارک و تعالی پرستیده نمی شود».(15).

8-     احیای طریق طهارت

«دنیا و مردم آن در دوران حکومت مهدی  عجل الله تعالی فرجه الشریف پاک و پاکیزه می شوند» (تطیب الدنیا و اهلها فی ایام دولته )(16) و «پستی ها را بر روی زمین باقی نمی گذارد» (لَا یَتْرُكُ فِی الْأَرْضِ الْأَدْنَیْن‏)(17) .« زمین را از هر فریب کاری و پلیدی  پاک می سازد و به عدالت رفتار می کند (لَیُطَهِّرَنَّ الْأَرْضَ مِنْ كُلِّ غَاشٍّ وَ لَیَعْمَلَنَّ بِالْعَدْلِ)(18).

9-     احیای خیرات و برکات

«فتنه ها و ناامنی از بین می رود و [به جهت وجود او] نیکی ها و برکات فزونی می یابد» (یکثر الخیر والبرکات)(19) و «زمین پر برکت می شود و امت من در عصر او، چنان زندگی [خوبی] دارند که در هیچ زمانی چنین نبوده است (تخرج الارض برکتها ...)(20).

10- احیای آیین دادگری

«خداوند زمین را به دست قائم زنده می کند؛ پس او در آن عدالت می ورزد. پس زمین زنده می شود و مردم آن حیاتی نوین می یابند، بعد از مرگشان» (فَیُحْیِیهَا اللَّهُ بِالْقَائِمِ فَیَعْدِلُ فِیهَا فَتَحْیَا الْأَرْضُ وَ یَحْیَا أَهْلُهَا بَعْدَ مَوْتِهِمْ)(21) .«زمین را آکنده از عدل و داد می کند؛ همان گونه که از جور و ستم پر شده بود»(22) و «به شما نشان خواهد داد که سیرت عدل [و حکومت عادلانه] چگونه است» (یُرِیكُمْ كَیْفَ عَدْلُ السِّیرَة)(23).

و این زندگی زیبا دیگر با بدی ها نابود نخواهد شد و قساوت و پلیدی بر او سایه نخواهد گسترانید.

 

پی‌نوشت:

1- تأویل الآیات الظاهره، ص638.

2- بحارالانوار، خ51 ، ص336 ـ 714.

3- کافی، ج8، ص66.

4- ینابیع الموده، ج2، ص581 و 523.

5- کشف الغمه، ج2 ،  473.

6- منتخب الاثر ، ص59 ، ح4.

7- الغیبه نعمانی، ص230 ، ح13.

8- بحار‌الانوار‌، ج52، ص379.

9- اثبات الهداه ، ج7، ص83.

10- بحارالانوار، تح52 ، ص95.

11- ارشاد مفید، ج2 ، ص381.

12- احتجاج طبرسی، ج2، ص291.

13- کمال الدین، ج1 ، ص251، ح1.

14- کتاب الغیبه طوسی، ص179.

15- منتخب الاثر،  ص587.

16- کشف الغمه، ج2، ص493.

17- منتخب الاثر، ص578.

18- بحارالانوار، ج51، ص120.

19- منتخب الاثر، ص578.

20- کنزالعمال، ج14، ح38701.

21- بحارالانوار، ج24، ص325 ح39.

22- الغیبه نعمانی، ص189 ، ح64.

23- نهج البلاغه، خطبه 138.

 

 

 

[ سه شنبه هجدهم تیر 1392 ] [ 16:24 ] [ ] [ بدون نظر ]

ستاره درخشان هدایت

  مسابقه جشنواره ماه منیر

تا به حال دقت کرده اید که در لاجوردی بی کرانه ی آسمان، ماه، همچون چشم شب است؟ انگار، آسمان حتی شبها نیز، چشمی نگران برای مراقبت از زمینیان دارد. بی جهت نیست که راهنمای گمشدگان در شب، درخشش ماه است.

هرچند مهتاب به اندازه ی آفتاب پرنور نیست امّا زیبایی ای و درخشندگی اش را به طور کامل از خورشید می گیرد. ماه، بازتاب نور خورشید را به زمین می تاباند و یا به عبارتی آینه ی خورشید است.

امام رضا (علیه السلام) در حدیث بلند خود راجع به امام می فرمایند: « امام، ماه درخشنده و چراغ پرتوافكن و روشنایى تابنده و ستاره راهنما در ناپیدایى شب‏هاى ظلمانى و راهنماى هدایت و نجات بخش از تباهى است...» (1)

همچنین پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در خطبه ی غدیر پس از جمله ی معروف «هر کس که من مولای اویم، علی مولای اوست» فرمودند: «پروردگارا، یاری کن کسی را که امام را یاری می کند، بخاطر آنکه امامِ هدایت کننده را که همچون ماه شب چهارده تاریکی ها را روشن می کند یاری می کند...» (2)


تمام امامان ما، به ماه تشبیه شده اند؛ چنانچه در دعای ندبه امام زمان خویش را چنین خطاب می کنیم: «یابن اقمار المنیره...» (3)

نکته ی آخر: مولود نیمه ی شعبان! حتی اگر تمام آسمان شب، ستاره باشد، هیچ نوری، به پای نور ماه شب چهاردهم نمی رسد...

 

پی نوشت:

1. تحف العقول / ترجمه حسن زاده ؛ ص797؛ با استفاده از نرم افزار جامع الاحادیث 5/3، تولید موسسه نور.

2. أسرار آل محمد علیهم السلام / ترجمه كتاب سلیم ؛ ص513

3. ای فرزند ماه های تابنده// فرازی از دعای ندبه

 

 

[ چهارشنبه دوازدهم تیر 1392 ] [ 19:37 ] [ ] [ بدون نظر ]

 

 

ستاره درخشان هدایت

 ( مسابقه جشنواره ماه منیر)

به امید ظهور یار

جاده مرا صدا می زند....    راه مرا می خواند ... بگذار بخواند !من کوله بار خویش را بسته ام!

پس ... قدم در راه خواهم گذاشت ؛ پا به پای جاده خواهم رفت ؛ هم نفس با ثانیه ها خواهم دوید...

ومی دانم که این راه راهی است پر از چاه، پر از کوره راه، پر از پستی ، پر از بلندی،

پر از فراز و نشیب..... و پر از با تو بودن و پر از بی تو بودن !

و می خواهم که عاجزانه از تو بخواهم تا راهنمای من گردی ...و مونس و انیس و یار من شوی؛

که محتاجم به راهنمایی تو در این راه پر از بی راهه ی زندگی...

پس مرا به سوی خویش بخوان و از آستان بلندت مران !

من با نام تو ، که زیباترین نام عالم برای من است گام در راه خواهم گذاشت ...

تو را می خوانم .. و تو را خواهم خواند

تو را می گویم... و تو را خواهم گفت

که نام تو

گره گشای کورترین گره های عالم است برای من !

ای انتهای تمامی جاده های بی انتها........   مهدی!

ای ستاره درخشان هدایت مرا هدایت کن

 

[ پنج شنبه ششم تیر 1392 ] [ 17:31 ] [ ] [ بدون نظر ]

 

اللهم عجل لولیک الفرج

 خدا را شکر که به من توفیقی داد تا مطلب را به اتمام برسانم امیدوارم که امام زمان نیز راضی باشند .


در پایان این شعر را تقدیم می کنم به همه منتظران انشاء الله همه ما روزی در رکاب ولی عصر (ع) باشیم .

 

موعود روزهای پر از انتظار من         آقا تویی قرار دل بی قرار من

از های و هوی این تن خاکی دلم گرفت    کی می رسد برای همیشه بهار من

کی می رسد طلوع عدالت ز پشت ابر     یا جلوه می کند گل نرگس ، نگار من

مردم در این خزان غریبی ز انتظار      آقا محک بزن به صداقت عیار من

یک روز عاقبت دل من سبز می شود     وقتی نظر کنی ز محبت به کار من

ای قائم عدالت حق ، صاحب الزمان       بگذر شبی ز کوچه ما ، از کنار من     

 ( شعر از علیرضا ایمانی پور )

 

 

 

 

[ چهارشنبه بیست و هشتم تیر 1391 ] [ 6:24 ] [ ] [ بدون نظر ]

 

 

احادیث در باره دوران انتظار

 

5 - اخلاق محوری در حالت انتظار

قال الصادق (ع) :« من سره ان یکون من اصحاب القائم فلینتظرولیعمل بالورع و محاسن الاخلاق و هو منتظر....»    (الغیبة للنعمانی ص200)

« هر که دوست دارد از یاران قائم باشد، پس باید انتظار کشد و در حالی که منتظر است ،

پارسایی و اخلاق نیک را پیشه ی خود کند .»

راه کارهای عملی تحصیل انتظار :

1 - تهذیب و کسب اخلاق نیک 2 - کسب و تقویت فضیلت های زمینه ساز مانند امید به آینده

صبر، عزت طلبی ، تقوا 3 - ایجاد آمادگی جسمانی و نظامی در خود 4 - مداومت بر خواندن دعای عهد و زیارت عاشورا 5 - زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا 6 - درخواست فضیلت انتظار از خدا7 - انجام اعمال و آداب توصیه شده در عصر غیبت امام 8 - کار و تلاش جهت سر باز پروری و یار گیری برای آن حضرت   (انتظار و وظایف منتظران * مهدی نیلی پور )

 

6 - وجوب اانتظار

قال الهادی (ع) : « ان القائم منا هوالمهدی الذی یجب ان یُنتظر فی غیبته ...»          (بحارالانوارج51 ص156)

« همانا قائم ما اهل بیت همان مهدی است که باید در دوران غیبتش انتظار او را کشید .»

آفات دوران انتظار :

1 - برداشت غلط از مفهوم انتظار 2 - محدود نمودن وظایف منتظران به دعا و نیایش

3 - یأس و نا امیدی و سیاه نمایی مطلق آینده تاریخ 4 - تحلیل غلط و غیر علمی از روند تکامل تاریخ آینده 5 - اشتباه در مصداق منجی و اسیر منجیان دروغین و جعـلی شدن 6 - افتادن دردام مکاتب و فرقه های انحرافی 7 - هجوم شبهات علمی و دینی و .....

 

7 - انتظار عاشورایی

و فی زیارة عاشورا : « فأ سأ ل الله ....ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام مهدی ناطق لکم....»(کامل الزیارات ص 177 )

« از خداوند مسأ لت می کنم که روزی من نماید تا به همراه امام مهدی (ع) ناطق (گویا)

طالب (منتقم) خون شما باشم ...»

هر چه با آرمان های امام حسین (ع) آشنا تر شویو و هر چه به عمق مصائب وارده بر او و یارانش بیشتر پی ببریم ، حس و میل انتقام از ظالم در ما نمایان تر خواهد شد و حالت انتظار در روح ما مواج تر خواهد گشت .»  (انتظار و وظایف منتظران * مهدی نیلی پور )

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

منـــا بــــع :

امام مهدی موعود موجود * آیت الله جوادی آملی

چهل حدیث عصر انتظار * مهدی نیلی پور

انتظار و ظایف منتظران * مهدی نیلی پور

 

 

[ چهارشنبه بیست و هشتم تیر 1391 ] [ 5:57 ] [ ] [ بدون نظر ]

 

 

احادیث در باره دوران انتظار

 

3 - ولایت فقیه در دوران انتظار

قال المهدی (ع) : « و امالحوادث الواقعة فارجعوا فیها  الی رواة حدیثنا فانهم حجتی علیکم و انا حجة الله علیهم ....)   (بحارالانوارج53 ص 180)

« در پیشامد هایی که رخ می دهد به راویان احادیث ما مراجعه کنید که آنان حجت من بر

شمایند و من حجت خدا بر ایشان .»

در عصر غیبت کبرای ولی عصر برای رهایی از بی سر و سامانی و نجات از بلاتکلیفی از

سوی ائمه هدی علیهم السلام ، امت اسلامی به اطاعت از فقیه جامع شرایط مأمور و موظف گردیده است .   ( آیت الله جوادی آملی )

 4-   برترین انسان های تاریخ

قال السجاد (ع) : « ان اهل زمان غیبته والقائلین بامامته والمنتظرین لظهوره افضل من اهل کل زمان لان الله تعالی ذکره اعطاهم من العقول و الافهام والمعرفة ما صارت به الغیبة عنهم بمنزلةالمشاهدة ....»  (بحارالانوار ج36 ص 386)

« اهل زمان غیبت او که قائل به امامت او و منتظر ظهور او باشند، برتر از مردمان هر زمان دیگرمی باشند ، زیرا خدای بزرگ به آن ها آن قدر عقل ، فهم و شناخت عطا فرموده است که غیبت امام نزد ایشان مانند زمان مشاهده ی امام است ...»

ای که بی نور جمالت نیست عالم را فروغی       تا به کی در ظل امر غیبت کبری نهانی

پرده بردار از رخ،ما مردگان را جان ببخشا       ای که قلب عالم امکانی و جانِ جهانی

(دیوان امام خمینی < ره> ص266)

 

 

[ چهارشنبه بیست و هشتم تیر 1391 ] [ 5:36 ] [ ] [ بدون نظر ]

 

 

 

احادیث در باره ی دوران انتظار

در این قسمت به بیان و بررسی تعدادی از احادیث در باره دوران انتظار و منتظران می  پردازیم .

 

1 - درخواست معرفت ، دعای دوران انتظار

زراره می گوید به امام صادق (ع) عرض کردم : قربانت گردم ، اگر من زمان غیبت ولی عصر را درک کردم چه عملی را انجام دهم ؟ فرمود : مداومت کن بر این دعا :

« اللهم عرفنی نفسک فانک ان لم تعرفنی نفسک لم اعرف نبیک اللهم عرفنی رسولک فانک ان لم تعرفنی رسولک لم اعرف حجتک اللهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرفنی حجتک ظللت عن دینی.»

( اصول کافی ج1 ص 337 )

 منتظران وجود مبارک ولی عصر که در مکتب انتظار صادقانه درس صلاح و اصلاح آموخته اند،می باید افزون بر دعای زبانی برای تعجیل در فرج وجود مبارک امامشان ، با زبان حال و استعداد نیز چنین باشند . ( آیت الله جوادی آملی )   

 

2 - دوران انتظار غربال امتحان

« لا یکون فرَجنا حتی تُغَربلوا ، ثم تغربلوا حتی یذهب الکدر و یبقی الصفو »

(روزگار رهایی حدیث 428 )

«فرج ما واقع نمی شود مگر بعد از آن که امتحان شوید و غربال شوید تا تیرگی ها از بین برود و صاف ها بمانند . »

انتظار به معنای اشتیاق انسان ، برای دسترسی به وضعی برتر و بالاتر است و این حالتی است که بشر همیشه باید در خود حفظ کند و پیوسته در حال انتظار فرج الهی باشد .»

(مقام معظم رهبری مد ظله العالی)

[ چهارشنبه بیست و هشتم تیر 1391 ] [ 2:50 ] [ ] [ بدون نظر ]

 

 

5 -  لایه ی پنجم : لایه انتظار فضیلت های اخلاقی

این لایه از انتظار در دعای ندبه با عباراتی چون : «این جامع الکلمة علی التقوی، این مؤلف شمل الصلاح و الرضا، این قاطع حبائل الکذب والافتراء » بیان شده است .

 

6 - لایه ی ششم : لایه ی تخریب و کوبندگی باطل

انتظارِ در هم شکستن هیمنه ی تو خالی ستمگران، نفاق،شرک و بنیان های آنان و ریشه کنی دروغ، دغلبازی، عصیان و گناه از دیگر لایه های انتظار است .

این لایه از انتظار از جهت عملی، مقدمه ی حرکت های ایجابی است و رمینه ظهور امنیت، دیانت و عدالت را فراهم می آورد . جملاتی چون :

« این مبیدُ اهل الفسوق والعصیان و الطغیان، این طامس آثار الزیغ والاهواء » به این لایه انتظار اشاره می کنند.

 

7 - لایه ی هفتم : لایه ی انتظار امام عصر (ع) ( به عنوان مجری و پرچم دار این جریان )

و بالاخره انتظار ظهور امام عصر (ع) از پس پرده ی غیبت و ظهور ایشان در عرصه ی گیتی برای تحقق همه ی لایه های انتظار از مهم ترین لایه های انتظار است که جملاتی چون :

« اینَ صدر الخلائق ذوالبر و التقوی، اینَ المنصور علی من اعتدی علیه وافتری»

اشاره به این لایه دارند .     

 

 

 

[ چهارشنبه بیست و هشتم تیر 1391 ] [ 2:40 ] [ ] [ بدون نظر ]

 

  1- لایه ی اول : انتظار توحید ، حاکمیت خدا و شرک زدایی

   جملاتی چون« این بقیة الله این باب الله ، این هادم ابنیة الشرک و النفاق» به این لایه اشاره دارند .


  2- لایه ی دوم : انتظار اولیای خدا

  شیعه در دوران غیبت از سویی در انتظار بازگشت اولیاء الهی ، رجعت آنان و انبیاء می باشد و از سویی امام زمان(ع) را عصاره ی نبوت و حضور و ظهور او را ،  ظهور تمامی انبیاء و اولیای سلف می داند .امام زمان (ع) نه تنها منتقم خون و استیفا کننده د حق پایمال  شده انبیاء و اولیاست که از هر یک از ایشان ، کمال خَلقی یاخُلقی،صورتی یا سیرتی را به ارث برده و از این رو انتظار او را کشیدن بازگشت دوره ی همه ی انبیاء و اولیاست .

 جملاتی چون « این الحسنُ این الحسینُ این ابناءُ الحسین ....» به این لایه اشاره دارند .

 

  3 - لایه ی سوم :  لایه قدرت وسیاست

  از جمله اهداف اساسی اولیاء خداو مصلحین ، در دست گرفتن زمام امور اجتماعی مردم ، در هم آمیختن  دیانت وسیاست و مبارزه با طاغوت ها و حاکمان غاصب وضد الهی بوده است ،این مبارزه و جدال جبهه ی حق با نیروهای جبهه ی باطل و حق نما ، هنوز به نتیجه و پایان راه نرسیده است و پیشوای این حرکت اصلاح گرانه جهانی امام زمان (ع) می باشد که هنوز در پس پرده ی غیبت در انتظار ورود به این عرصه به سر

 می برد .  جملاتی چون :

  « این المعد لقطع دابر الظلمة ، این قاصمُ شوکة المعتدین ، این مبیدُ العتاة والمردة ، این حاصدُ فروع الغی   والشقاق »  به این لایه اشاره دارند .

 

   4 - لایه ی چهارم : لایه احیاء و اجراء دیانت

   یک منتظر خالص و صادق همواره در انتظار تحقق دیانتی بی شائبه و آیینی الهی و به دور از تحریفات ، پیرایه ها ، خرافات و بدعت هاست .

  جملاتی چون :« این محیی معالم الدین و اهله ، این اعلام الدین و قواعد العلم »

   به این لایه اشاره دارند .  (ادامه دارد )

 

 

[ سه شنبه بیست و هفتم تیر 1391 ] [ 20:39 ] [ ] [ بدون نظر ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

در آن نفس که بمیرم در آرزوی تو باشم بدان امیددهم جان که خاک کوی تو باشم به وقت صبح قیامت که سر زخاک برآرم به گفتگوی تو خیزم به جستجوی تو باشم
نويسندگان
پيوندهای روزانه

بخش های دیگر

فتوبلاگ من
پرسش و پاسخ
یادداشت بازدیدکنندگان
گالری وبلاگ

صفحات وبلاگ

به یاد پدر مهربان

جستجو

دوستان من

امکانات وب
-->

/

ابزار پرش به بالا

طلـبـه پاســخــگو

پایگاه مذهبی دارالشیعه


لوگوی دوستان http://omidomidi.persiangig.com/Logos/0588/DarEntezareYar.jpg http://omidomidi.persiangig.com/Logos/0588/DarEntezareYar.jpg
فروش بک لینک

انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس